Tijdens dit project is er gewerkt aan het concept en technische uitwerken van een game welke volledig OOP geschreven is zonder frameworks in TypeScript. Alle elementen zijn zelf ontwikkeld.
De game is speelbaar via: https://www.brambenik.nl/cle4
Concept
COVID GAME – Je bent een onderzoeker in het Chinese lab rond Wuhan. Je komt vanuit het heden (dan de toekomst) en je moet zo slim mogelijk spelen om de Chinese overheid te verraden. Zij willen niet dat uitlekt dat het virus in een lab tot stand is gekomen in plaats van dat het van ‘een of andere markt komt’. Door heen en weer te reizen in de tijd kan jij als enige die kennis toepassen om je verhaal geloofwaardig te maken.
Movement | Het spel gedraagt zich qua besturing als de gameplay van Megaman.
Je kan naar links en rechts lopen, springen en bukken. Ook kan je het geselecteerde wapen afvuren. Door deze knoppen op variërende momenten in te drukken kan je ook diagonaal bewegen. |
|
Health and respawning | Je hebt een balk gevuld met hartjes, je hebt 5 levens. Als je levens bijna op zijn kan je door deze op te pakken door de levels heen weer aanvullen. Als je levens op zijn begin zal het karakter terug tijdreizen naar het vorige punt waarin je een keuze hebt gemaakt. Dan ‘respawn’ je weer met 5 levens. |
|
Weapon | Het wapen heeft geen limiet op de munitie | |
Valuta | Door vijanden te verslaan verdien je punten welke ook gelden als valuta. Hierdoor kan je kiezen om upgrades te doen om sterker worden, of juist geen upgrades uit te voeren waardoor je een hogere score behoudt | |
Upgrades | Tijdens een selectiemenu is het mogelijk om de volgende upgrades uit te voeren: – Meer levens, upgradebaar van 5 naar 10 – Meer damage, je hits gaan meer damage doen aan de vijand – Wissel naar een ander wapen met andere eigenschappen |
Meerdere einden, je kan kiezen of je tevreden bent met het einde of dat je terug de tijd in wil reizen om een ander te spelen.